Skip to Content
  • Blog 24-06-2021

De Brabantse ImagoMonitor 2020 in een notendop

Sandy van den Hoogen Brandmanager

Sandy van den Hoogen

Is Brabant gezellig? Uiteraard! Is Brabant fijn om te recreëren en cultuur te beleven? Zeker! Is Brabant innovatief? Absoluut! Kan het nog beter? Altijd.

Op 18 juni twitterde Alexander Klöpping: “We hebben het er te weinig over hoe gaaf het is dat ASML een Nederlands bedrijf is”. Brábants zouden wij daarvan willen maken. :-)

Dat Brabant in het algemeen een sterk merk is, blijkt eens te meer uit het onderzoek. En, niet geheel onverwacht, scoort Brabant erg sterk op associaties als gezelligheid, carnaval en jawel, Guus Meeuwis en worstenbroodjes. Recreëren in Brabant wordt hoog gewaardeerd, net als het culturele aanbod. Dus met het Bourgondische, gastvrije, goede Brabantse leven, waar we bij uitstek om bekend staan, zit het qua imago wel goed. Houden zo!

Uit economische feiten en cijfers blijkt dat Brabant absoluut een provincie is van innovatie en grensverleggend ondernemerschap. Het mooie is, dat dit onder Brabanders ook als zodanig ervaren wordt. Het onderzoek laat zien dat dit beeld wél nog sterker op het netvlies van niet-Brabanders mag komen. Dat helpt het bedrijfsleven, ondernemers, kennisinstellingen zonder meer bij het aantrekken van investeringen, talenten en het aangaan van samenwerkingsrelaties. Een mooie oproep aan Brabant om dit aspect gezamenlijk sterker uit te dragen! Doe je mee met de campagne #inBrabant?

De ImagoMonitor Brabant 2020 is uitgevoerd in opdracht van Team Brabant Branding van de provincie Noord-Brabant. Met deze Monitor verzamelen en delen we kennis over de ontwikkeling van het Brabantse imago. Het onderzoek zal om de twee jaar worden uitgevoerd voor een langere periode. Lees er meer over in het rapport. Bij vragen neem gerust contact met ons op!